lunes, 5 de diciembre de 2011

Cançó "Moving" i gimcana

No et quedis quiet, mou-te i actua!
                              Moving-Macaco



Moving, all the people moving, one move for just one dream.
We see moving, all the people moving, one move for just one dream.

Tiempos de pequeños movimientos...movimientos en reacción.
Una gota junto a otra hace oleajes, luago mares...océanos.
Nunca una ley fue tan simple y clara: acción, reacción, repercusión.
Murmullos se unen forman gritos, juntos somos evolución.

Moving, all the people moving, one move for just one dream.
We see moving, all the people moving, one move for just one dream.

Escucha la llamada de "Mama Tierra", cuna de la creación.
Su palabra es nuestra palabra, su "quejío" nuestra voz.
Si en lo pequeño está la fuerza, si hacia lo simple anda la destreza.
Volver al origen no es retroceder, quizás sea andar hacia el saber.

Moving, all the people moving, one move for just one dream.
We see moving, all the people moving, one move for just one dream...

La classe d’avui, de coneixement del medi natural, ha començat amb la reproducció de la cançó: “Moving”.  Ja des d’un principi ens ha creat curiositat i sorpresa al entrar a classe i veure la reproducció d’aquesta cançó. A mi personalment m’ha animat de bon matí, m’agrada molt, i m’han entrat més ganes de fer coses i de començar la gimcana programada per aquest dia. Suposo que a cadascú aquesta cançó li haurà provocat uns sentiment i sencancions diferents, però l’ambient en general de classe s’ha vist més animat i la gent més activa, amb ganes de començar.
Si ens endinsem una mica en la lletra de la cançó i parem més atenció ens adonem que no sonava una cançó qualsevol amb ritme, sinó que la lletra d’aquesta cançó ja ens transmetia molts pensaments e idees per poder relacionar amb la ciència.
Per començar el títol : “Moving”, ja ens convida a moure’ns, i és el que tocava fer aquell dia en la gimcana, moure’ns, saltar, arrossegar-nos pel terra, investigar, relacionar conceptes, experimentar i descobrir, tot relacionat amb el nostre entorn i medi. En un dia vam descobrir moltes més coses del nostre entorn proper a la UAB que en els dos anys que portem de carrera, molts cops les coses del nostre voltant passen desapercebudes i ni tan sols parem atenció al món tan meravellós que pot haver al nostre costat.
Aquell dia ens vam sentir molt a prop del medi natural i a partir de diferents proves vam descobrir diferents éssers vius que vivien allà, la diferent perspectiva que podien tenir sobre el temps i l’espai, els cicles de les plantes, aspectes més desagradables com el munt de brutícia que aboquem sense adonar-nos que estem destruint el nostre medi natural i el hàbitat de molts ésser vius. És important treballar i donar-li importància a l’àrea de descoberta de l’entorn durant l’etapa infantil perquè es puguin anar conscienciant des de petits, descobrir tot el que pot aportar-los el seu entorn proper i construir aprenentatges significatius a partir de la seva pròpia experiència i vivències. Per tant l’idea d’aquesta gimcana també era conscienciar-nos de que la natura ens pot oferir grans recursos però que sempre hem de ser prudents i saber escollir el camí adequat ja que podem fer moltes coses perquè millori però també moltes accions destructores que poden fer malbé tot el nostre medi natural.
Desprès de reflexionar una mica sobre la gimcana i el nostre entorn vull fer esment de nou a la cançó del principi i poder relacionar la seva lletra amb al ciència.
Moviendo, toda la gente se está moviendo, un sólo movimiento para sólo un sueño
Decimos moviendo, toda la gente se está moviendo, un movimiento para sólo un sueño
Tiempos de pequeños movimientos, movimientos en reacción
Una gota junto a otra hace oleajes, luego mares, océanos...”
En aquesta primera estrofa podem veure que ens vol fer arribar l’idea de que hem d’actuar tothom de forma conjunta i unida per aconseguir grans canvis, per aconseguir allò que desitgem. No és una única persona la que provoca un canvi sinó amb la suma de les petites actuacions de tothom, per tant hem d’actuar de forma conjunta per aconseguir canviar aquells aspectes amb els que no estem d’acord i aconseguir tot el que ens proposem.

“Si en lo pequeño está la fuerza, si hacia lo simple anda la destreza.
Volver al origen no es retroceder, quizás sea andar hacia el saber.”
Per finalitzar en aquesta estrofa penso que repeteix el fet de que s’ha de lluitar de forma conjunta i conscienciar a tots els ciutadans per actuar d’una manera o altre i millorar el nostre voltant, sense perdre temps mirant com tot canvia i pensant que no podem fer res. La segona frase d’aquesta estrofa m’ha cridat de nou l’atenció, ja que en altres situacions que havia escoltat la cançó sempre l’havia relacionat amb fets d’aquell moment. Per tant, ara, penso que té molta relació amb l’assignatura.
La ciència tal com hem estudiat no són teories fixes e inamovibles sinó que va evolucionant i una mateixa teoria pot millorar i enriquir-se amb nous coneixements i idees amb el pas del temps. Per tant  tornar als orígens o situar-nos de nou en el mateix punt de partida no vol dir retrocedir sinó millorar i no intentar cometre els mateixos errors del passat. Tal com ens explica en la lectura “Aprendre ciències, de Neus Sanmartí”,  una teoria és sempre provisional, i normalment una de nova inclou molts aspectes de les anteriors, a les quals succeeix, millorats.


No hay comentarios:

Publicar un comentario